Wednesday, July 25, 2007

UCAPAN DASAR KONGRES WANITA KEADILAN KEEMPAT

Hajah Fuziah Salleh, Ketua Wanita KeADILan (Kongres Keadilan ke Empat)
Petikan dari:
http://www.sepangonline.blogspot.com/

AKHIR KATA
Jelas Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat, tidak mempunyai Pelan Tindakan yang menyeluruh. Beliau telah gagal dan terlalu kabur kefahamannya untuk menghayati Pelan Tindakan Pemberdayaan di peringkat antarabangsa.

Hasrat kaum wanita di Malaysia supaya Kementerian Wanita mengejar kayu ukur antarabangsa bagi kesaksamaan untuk wanita tidak kesampaian di negara kita hari ini.Ternyata juga beliau jauh daripada mampu untuk menghayati konsep pemberdayaan yang kita maksudkan dalam konteks negara timur yang penuh dengan sifat dan ciri-ciri ketimuran demi membawa penyelesaian kepada permasalahan dalam negara.

GAGAL, GAGAL dan GAGAL lagi – itulah penilaian kita terhadap prestasi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat

Kita semua maklum, PKR dilahirkan atas dasar ketidak-puasan hati pemimpin yang tersingkir dari pentadbiran kerajaan. Mereka mempermainkan emosi para penyokong dengan menghasut rakyat menuduh kerajaan Negara zalim sebagainya.

Tetapi, tindak-tanduk mereka dalam rancangan menjatuhkan kepimpinan Negara membenarkan mereka menghentam apa yang kerajaan lakukan untuk kebaikan rakyat.

Adakah jika mereka diberi peluang memerintah, keadaan akan menjadi bertambah baik?

Mahukah pengundi memperjudikan kemakmuran dan kestabilan Negara dengan beralih undi kepada mereka?

Sedangkan segala yang berlaku adalah ketentuan Allah swt, mereka jatuh dari kepimpinan Negara ini kerana agenda yang tersirat , tak lain ingin berkuasa serta membawa pengaruh luar mencampuri urusan Negara ini.

Negeri Kelantan adalah satu contoh terbaik percubaan pengundi beralih arah pemerintahan. Hanya setelah Pilihanraya ke 11 dimana Barisan Nasional hampir menang, rakyat Kelantan dapat merasai nikmat pembangunan yang selama ini kurang diendahkan oleh pemerintah PAS.

Menyentuh kepada ucapan penutup Bekas Ketua Wanita Keadilan, yang menghentam Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat, itu semata-mata gimik mereka yang ketagih kuasa.

Pembaca boleh melayari http://www.kpwkm.gov.my/ di mana dimuatkan pelbagai maklumat KPWKM untuk membangunkan Wanita, serta masyarakat di Malaysia keseluruhannya.

Tanyalah kepada kaum Wanita di seluruh Negara pelbagai kemudahan, pembangunan mereka perolehi sejak Kementerian itu ditubuhkan. Khususnya peningkatan Ilmu Pengetahuan di kalangan kaum Wanita pelbagai program dianjurkan bagi memperkayakan minda kaum Wanita di Negara ini.

Para pembangkang di negara ini semuanya lupa daratan. Mereka lupa, bahawa kerajaan melalui peruntukan kewangan dan taraf keistimewaan Melayu menaikkan diri mereka dari segi pendidikan, ekonomi dan politik. Dengan izin Allah swt mereka berada di mana mereka ketika ini.

Kerana taksub dengan cerita dan gorengan Anwar Ibrahim yang telah hilang kuasa gara-gara kerakusan diri sendiri, perpaduan Melayu menjadi pertaruhan.

Tidakkah mereka sedar Anwar bersetongkol dengan pelbagai pihak semata-mata mendapatkan kuasanya semula yang telah ditarik oleh Allah swt sedikit masa dulu?

Tindak-tanduk Anwar perlu diperhalusi oleh penyokongnya. Jika tidak kelak nanti, Negara tergadai, Agama dan Bangsa dipijak dan disepak orang luar.

Bersama kita berdoa, itu tidak terjadi kepada kita dan peninggalan kepada generasi akan datang.

No comments: