Monday, February 25, 2008

AL-Kisah Mat Sabu


Dalam pilihanraya 8 Mac di Parlimen Kuala Terengganu , Mohamad akan menghadapi penyandang Datuk Razali Ismail (BN) dan Maimun Yusuf, calon bebas. Pada 2004, Razali menang dengan majoriti 1,933.

Adakah pengundi mahu menerima calon PAS itu, yang berasal dari Pulau Pinang dan pernah menjadi wakil rakyat di Nilam Puri pada pilihanraya 1990 dan Kubang Kerian (1995), Kelantan serta Kuala Kedah (1999), Kedah.

Berikut reaksi Penduduk Kuala Terengganu mengenai calon PAS Mohamad Sabu.

Menurut penduduk Kampung Bukit Bayas ramai orang di kampungnya tidak gemar dengan Mohamad terutama dengan gaya percakapannya yang kasar dan sombong. Ada yang dengar namanya sudah (rasa) benci.

Seorang lagi penduduk, akan cuba mempengaruhi rakan-rakannya supaya menolak calon PAS dalam pilihanraya kali ini kerana tidak mahu pemimpin yang cuba membawa budaya kasar menjadi wakil rakyat di sini. Mereka pernah mendengar kata-kata Mohamad bahawa demonstrasi perlu diadakan sedangkan ia tidak dikehendaki oleh orang Melayu di negeri ini.

Terdapat 80,325 pemilih di kawasan ini dengan 88 peratus Melayu, 10.8 peratus Cina dan 0.6 peratus India.

Masih ingat kes Tangkapan Khalwat Mat Sabu dengan isteri orang, Normah pada tahun 1998 lalu? Bagaimanapun Mat Sabu di dapati tidak bersalah.
Musykilnya Normah kini adalah isteri Mat Sabu….mana suami kak Normah dulu???...Mat Sabu…oh Mat Sabu

No comments: